söndag 16 december 2012

En vecka till julledigt :)

Jag har börjat vänja av fölen nu. Hästarna står inne på nätterna i var sin box. Tänkte skilja ifrån dem på dagtid i mellandagarna då jag är ledig och hemma så att jag kan se så att de inte forcerar hagen och springer in till byn...

I övrigt är vardagen med häst som vanligt. Packa höpåsar, bära vatten, bära ut hö... å så sen all snöskottning då det snöar och snöar och snöar här. Min kära sambo har sett till att vi investerat i en snöslunga till traktorn, nice!

Jag har spikat på Kariessa skor och börjat tömköra henne lite. Jag tänkte sätta igång henne lite för att sedan se om jag hittar någon bra som vill köpa henne som hobbyhäst. Hon är ju jättetrevlig att både köra och rida, trafiksäker, lyhörd och med härlig motor. :)

Nu blir det att gå isäng för imorrn är det jobbardag, å då blir det uppstigning strax före fem för att hinna med hästarna innan jobbet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar