fredag 28 december 2012

Sol! :)


Det känns som att det var längesedan jag såg solen. Idag har det varit soligt och fint, dock -22grader... men med bra kläder så går det mesta. Jag köpte värmesulor till skorna för någon vinter sedan, som går på batteri, en mycket bra investering som jag önskat att jag gjort tidigare. De är väl värda 1500kr om man är ute mycket vintertid och som jag lätt "förfryser" tårna. Å batterierna räcker lääänge! :)

Hästarna verkar inte bry sig mycket om att det är kállt, de bara tuggar lite mer hö. Så man får se till att bära ut extra hö. Jag upplever att mina hästar äter nästan dubbelt så mycket hö när det är -20grader och kallare än när det är runt nollan. Särskilt om det håller i sig i några dagar å de står ute på lösdriften. Lite frostiga i pälsen kan de ju dock bli en kall dag... :)

Vinterbilder på Märta bjuder jag på idag. Lite mage har hon allt börjat att få, i maj är det dax, då föds det förhoppningsvis en till liten stjärna här på gården. (E: Tangen Scott igen.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar