fredag 9 augusti 2013

Fortfarande dräktigt! :)

Var ledig lite från jobbet i morse och var och kollade Märta och Frökna igen. Åkte till ett litet ställe här i närheten där en veterinär håller till ibland och man kan låna tvångsspiltan. De var ju dräktiga på 17 dagar å idag var det 42 om jag räknat rätt, och fortfarande dräktiga. :) Skönt, särskilt att Frökna fortfarande var dräktig för hon lär jag ju få en rejäl räkning på, bara uppstallning 90 dagar blir ju en slant. Hade känts surt om hon varit tom.

Nu är hon färdigimporterad från Norge åxå då jag fått hem henne och kunnat skicka in gentest för id. Så äntligen kan man hitta henne i blodbanken :) Stamtavlan på hennes föl nästa år kommer att se ut såhär: "Fröknas hen 2014 R.F." Men jag säger även som jag brukar, mycket kan hända och det är många månader kvar till nedsläpp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar