måndag 5 augusti 2013

Stallstädning

I helgen har jag städat stallet för denna sommar. Dammsög bort en massa damm och körde sedna högtryckstvätten för att få bort en massa skit från väggarna. Skönt när det är gjort, synd att jag inte hann innan rötmånaden bara. Det torkar ju liksom lite sämre nu.
Mitt fina stall är en ladugård där det stått kor förut som min kära sambo fixat till... eller renoverat snarare. Höjt taket, flyttat bärlinor, bilat ut betonggolvet och gjutit in nytt innan boxarna sattes in... Jag hjälpte till med det jag kunde b.la. skotta betong och måla :) Mycket svett, kanske lite blod, men inga tårar, å massa pengar gick åt. Men fint blev det. Fem boxar,  tre stycken som är tre gånger tre meter, och två stycken som är 4,5 gånger tre meter. Med en stallgång som ett T. Jag trivs :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar