tisdag 8 oktober 2013

Fantasipris! :)

Ibland på hästar köpes kan man läsa... "inga fantasipriser"

Jag vill ha 30 000kr + moms för mitt 1-års sto, dyrt tycker många, det är vad hon kostat mig i betäckning och levandefölavgift.

Tänk, ifall jag skulle få 45-50 000kr + moms, det borde vara ett mer realistiskt pris... för jag har matat stoet i ett år innan hon fölade + 7 mån med föl vid sidan och fölet tills nu i 1,5år.

Ett målpris borde väl vara att få lite för jobbet jag lagt ner åxå, hon är ju trots allt inkörd, så 60 000 + moms kanske?

Ett drömpris skulle vara att kunna tjäna lite pengar på det så man kan leva på uppfödning/gå ner i tid på jobbet... eller varför inte få lite rejält betalt för en häst!? Så som i Norge där det betalades 600 000NOK för en 1 års hingst för inte så länge sen...

Å fantasi, ja det är väl något som inte är verklighet...? Så, ja, 1 000 000kr + moms! Ja, det vore väl nåt det! Tänk så många fölmärrar man kan betäcka då :D
Ja, en miljon kronor! Det är nog mitt fantasipris det! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar