tisdag 29 oktober 2013

Vilket mörker!

Körde Klara ikväll. Fram tills nu har man ju kunnat skynda sig lite efter jobbet och hunnit ut innan det blev kolsvart, men inte nu... vintertid :(
Jag vill ha snö!
För den som inte provat att köra på landet i mörkret så kan jag berätta att det inte är något hus = inga lampor, på över 2km blir det riktigt mörkt. Idag var det som tur var stjärnklart, å de lyste upp himlen så pass att man såg var trädtopparna var. Hästen såg jag inte ens öronen på, å vart vägen gick gissade jag mig till. Vi var dock bara riktigt nära att köra diket en gång och körde då även över en plogpinne. Det small fint då den slog upp under korgen på vagnen, hon är då inte bakrädd...
Men det är ju tråkigt då man inte ser något, hon kan ju springa som en ostkrok och jag skulle inte märka.
Tror det får bli tömkörning hemma på gården där det finns lampa imorgon, å så köra på fredagmorgon innan jobbet. Å sen önskar jag mig snö så att det blir ljusare ute...


1 kommentar: