onsdag 19 februari 2014

Förbereder för tömkörning

Har selat på Drömmen med sele, brösta, och huvudlag och gått promenader nu några dagar för att förbereda den lille mannen när det snart är dax för tömkörning :)
Vi tränar på att stanna när jag säger "prroo" och att gå när jag smackar. Vi brukar träna till och från hagen åxå, men det här blir ju med lite grejor på åxå. Han är riktigt duktig, ska bli kul att börja med tömkörningen.

I övrigt funderar jag på att anmäla ut både Klara å Drömmen till auktionen på Dannero i aug. Klara blir det nog i alla fall. Å så är det ju fortfarande det här med hingstval... Som det känns nu blir det Philip på Märta och Björs Frej eller Alm Viktor på Frökna. Vi planerar en hingstvisning i april på Umåker, där kanske jag får se en av dem i alla fall. Ja, har ju ett tag till på mig att fundera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar