söndag 2 februari 2014

Märta får några lugna månader, å Klara två lugna veckor.

Nu har jag skiljt ifrån Drömmen. Han och Klara går i en egen hage. Han skriker ibland men Märta svarar inte, jag tror hon tycker att det är skönt att slippa honom. Så nu kan hon vila lite och ladda upp sig inför nästa stjärna som ska anlända i slutet av maj. :) Hon är värd lite semester fina Märta.

Kanske längtar hon efter gröna ängar? Men just nu har vi snö och rundbal, å det är ju inte heller fy skam, myggfritt är det i alla fall :D

Klara har blivit beordrad vila i 14 dagar pga. hostan. Verkar dock redan bättre då jag inte hört henne hosta något mer. Men hon får stå en vecka till, å ev. att veterinären kollar henne i halsen innan jag börjar köra igen. Han ska ändå ut till mig och ge Drömmen första vaccinationssprutan i mitten av februari var det tänkt.

Ska för övrig bli kul att få döpa en häst till våren efter en svensk vinnare, världens bästa Maharajah!!


1 kommentar: