lördag 8 mars 2014

Det rullar på

Köpt på mig lite halm idag till ligghallar och fölningar. Märtas mage börjar redan vara jättestor tycker jag, medan Fröknas är lite mindre, men det är ju hennes första föl så det ska väl vara så. Börjat om lite med hingstfunderingarna, Märta går väl till Philip men Frökna...? De hingstar jag helst vill ha står i Norge och jag vet inte om jag har råd med en hingst på transport därifrån detta år :(

Tömkörde Drömmen söndag och måndag men sen var det så sena kvällar så det hunnit bli mörkt. Å idag har det varit mycket annat och ganska halt. Får bli imorgon igen, jag tror det är bra med lite pauser från början så att det man gjort hinner "falla ner" :)

Klara kändes ok här hemma idag i 3 "intervaller" på ca 900m då hon sprang typ mellan 2.25-2.15 hela sträckan på ett ok sätt. Hon fick träna på det där med ojämnt underlag även hemma idag då det var ömsom hård is, ömsom porös is där det slog igenom och ömsöm mjuk grusväg...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar