onsdag 21 augusti 2013

Äntligen en sak till på "att göra listan" klar :)

Ikväll skottade jag ur det sista ur vinterhagen. Ett projekt som pågått hela sommaren av flera skäl, både att jag haft bekymmer med en nerv i högerarmen och därför inte kunnat skotta ut mer än "en skitvagn" i taget. Men projektet har även avbrutits av andra projekt som varit mer akuta. Men nu är det klart och det är skönt.
Även hästhuset är rent! :) Men det blir ju inte så länge när man börjar använda hagen... varför ska hästar envisas med att skita inne i hästhuset då de har en hel hage. Om de kunde fatta hur mycket tid och energi det skulle bespara mig ifall de pissade och sket utanför!!

Frökna var för övrigt väldigt halt på v.bak ikväll :( Lilla gumman. Hittade inget sår men hon var varm och rejält svullen och öm mitt på senan. Troligtvis har hon fått sig en spark, eller så har hon en hovböld som kommer ut på nån dag framöver, lärde mig ju det från Kråkan i vintras... Men jag hittade ett "zinkaband" som jag lindade på med wetflex runt, så kanske det minskar det onda, ifall det skulle vara senan, genom att minska vätskan och trycket. Ja, inget mer att göra än att vänta och se. Tur det inte är en starthäst i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar